Q&A

Grunnet stor pågang er utsalget utsatt til vi får klargjort nok elsykler (mer info kommer)!

Antall elsykler, samt hvilke modeller og størrelser, som er tilgjengelig for salg vil publiseres dagen før. 


Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss på hei@joule.no, så hjelper vi deg videre!

Utsalg av brukte elsykler

Hvilke typer elsykler selger dere?

Vi selger brukte elsykler i modellene Giant Explore E+2 (2022 og 2023/24-modeller), Merida eSPRESSO CITY 400 EQ og Superior E-Trekking 6030.

Du kan lese mer om elsyklene ved å trykke på elsyklene her: Alle produkter – Joule AS

Er elsykkelen brukt fra før?

Ja. Prisen på elsykkelen tar hensyn til dette, og er basert på elsykkelmodell, tilstand og antall kilometer elsykkelen er syklet tidligere.

Hva er prisen på elsyklene dere selger?

Prisen på elsykkelen er bestemt av elsykkelmodell, tilstand og antall kilometer elsykkelen har syklet tidligere. Elsyklene selges med lås.

Se prisliste per modell her: Prisliste for utsalg av brukte elsykler

Hver enkelt sykkel er vurdert av våre mekanikere ved gjennomgang. Grovt sett er kategoriene bestemt ut fra kilometerstand, men også sykkelens utseende og generelle tilstand er tatt i betraktning:

  • Kategori 1: under 1 500 km - lite brukt
  • Kategori 2: mellom 1 500–4 000 km - moderat brukt
  • Kategori 3: over 4 000 km - mer brukt

Syklene selges som de er, men alle har gjennomgått en teknisk sjekk og nødvendig service før salg.

Kan jeg se elsykkelen før jeg kjøper?

Ja. Vi har åpent utsalg i Gjerdrums vei 11 i Nydalen (Oslo).

Inngangen til utsalget er fra hovedinngangen (glassfasaden på bygget).

Hvordan tar dere betalt?

Du betaler med kort på vårt showroom i Nydalen.

Kortterminalen tar Visa, Mastercard og Amex.

NB! Vi har ikke mulighet til å ta imot kontanter.

Når kan jeg få elsykkelen jeg kjøper?

Du får elsykkelen med en gang du betaler.

PS: Vi har ikke mulighet til å reservere elsykler på forhånd.

Salgsvilkår for kjøp av bruktsykler?

Vilkår for kjøp av brukt elsykkel - tidligere utleiesykler​

1) Rabattert pris og begrenset reklamasjonsadgang​

  • Sykkelen er brukt og selges til en sterkt rabattert pris som følge av at selskapet nedlegger dagens sykkelvirksomhet.​
  • Kjøpet skjer uten garanti. ​
  • Kjøper gjøres uttrykkelig oppmerksom på at Selskapet ikke vil kunne tilby oppfølging, reparasjon eller kundeservice etter kjøpet.​

3) Sykkelen kjøpes som den er​

  • Kjøper må undersøke syklene nøye før kjøp - Kjøper har fått anledning til å teste sykkelen i salgslokalet.​
  • Sykkelen er brukt og selges i den stand den befinner seg i på kjøpstidspunktet.​

3) Aksept av vilkår​

  • Ved å inngå kjøpsavtalen aksepterer Kjøper disse vilkårene.

Hvor lenge varer salget?

Salget varer til vi blir utsolgt. Førstemann til mølla.

Eksisterende kunder

Hvor finner jeg e-post og sykkelnummer jeg må bruke på lenken som er sendt?

E-postadressen er den samme du brukte da du registrerte abonnementet ditt, og som du fikk tilsendt lenken til.

Sykkelnummeret ditt kan du se på selve elsykkelen eller ved å logge inn på din brukerprofil. På brukerprofilen vil du se sykkelnummeret ved å trykke på abonnementet ditt (bilde av sykkelen).

På elsykkelen er sykkelnummeret festet med klistelapp på rammen bak setepinnen.

Hvis du er usikker, send en e-post til hei@joule.no så finner vi den for deg.

Må jeg betale noe ekstra for å bryte bindingstiden?

Nei, du kan avslutte avtalen uten ekstra kostnad.

Hva skjer med tyveriforsikring og service?

Ved kjøp av elsykkelen overføres eierskapet til deg.

Det betyr at tyveriforsikring og serviceavtale også opphører. Etter utkjøp må du derfor selv sørge for å ha en gjeldende forsikring som dekker eventuelt tyveri av elsykkelen, samt ansvar for å gjennomføre service og vedlikehold.

Vi anbefaler å sjekke om din innbo- eller reiseforsikring dekker tyveri av elsykkel i denne prisklassen.

Kan jeg få service på elsykkelen før jeg kjøper ut?

Vi har stengt muligheten for å bestille service. Vi har dessverre ikke mulighet til å tilby flere serviceavtaler, da vi må prioritere klargjøring av elsykler som allerede er innlevert på lageret. At vi ikke har mulighet til å tilby service er hensyntatt i den ekstra gode utkjøpsprisen du har fått. Håper på forståelse for dette💚

Jeg har allerede elsykkelen min på service, hva gjør jeg?

Vi kommer til å gjennomføre service på alle elsykler som har en avtale og er levert inn til oss. Dersom du ønsker å kjøpe ut el lsykkelen kan du hente din elsykkel når den er klar (du vil få en sms som vanlig).

Dersom du vil avslutte avtalen og levere tilbake elsykkelen, kan du sende oss en e-post til hei@joule.no så kansellerer vi servicebookingen for deg.

Jeg har allerede avsluttet abonnementet mitt, hva gjør jeg?

Vi ønsker fortsatt at du går inn på lenken du har fått tilsendt og velger om du ønsker utkjøp eller tilbakelevering. Dersom du fortsatt ønsker at elsykkelen leveres tilbake vil du kunne beholde samme tilbakeleveringsdato.

Ved å ikke gjøre noe, beholder du tilbakeleveringsdatoen som tidligere er valgt.

Hvordan tar dere betalt for elsykkelen, dersom jeg vil kjøpe den ut?

Dersom du velger å kjøpe ut elsykkelen vil du få tilsendt en faktura med 30 dagers betalingsfrist. Har du flere spørsmål om betaling? Ta gjerne kontakt på hei@joule.no.

Andre spørsmål

Kommer det flere elsykler for salg?

Vi kommer til å åpne for salg av elsykler fra verkstedet vårt i begynnelsen av november, og da vil det være førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. Mer informasjon kommer forløpende på våre nettsider joule.no.