Q&A

Vi åpner tilgang til digital venteliste, tirsdag 9. desember kl. 9:00!

For å kjøpe brukt elsykkel fra Joule registrerer du deg via denne lenken: VENTELISTE ELSYKKELSALG – Fyll ut skjema

  • Kun mulig å registrere seg for 1 elsykkel av gangen, men du kan gå inn på lenken og registrere flere ganger om du ønsker
  • Ventelisten er uforpliktende
  • Betaling gjøres når elsykkelen hentes hos Joule
  • Etter du har skrevet deg på listen vil du bli kontaktet hvis elsykkelen du ønsker er klargjort til deg eller blir utsolgt
  • Frist for å hente elsykkelen vil presiseres i e-posten du får. Dersom den ikke hentes innen denne datoen, går elsykkelen til neste på lista. 

Under har vi samlet flere spørsmål og svar. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss på hei@joule.no, så hjelper vi deg videre!

Følgende elsykler er tilgjengelig for salg (oppdatert 10.12.2025 kl. 13):
NB! Selv om en størrelse står som utsolgt, kan den bli tilgjengelig dersom personer tidligere på ventelisten takker nei når de får tilbud om kjøp

Utsalg av brukte elsykler

Hvilke typer elsykler selger dere?

Vi selger brukte elsykler i modellene Giant Explore E+2 (2022 og 2023/24-modeller), Merida eSPRESSO CITY 400 EQ og Superior E-Trekking 6030.

Du kan lese mer om elsyklene ved å trykke på elsyklene her: Alle produkter – Joule AS

Er elsykkelen brukt fra før?

Ja. Prisen på elsykkelen tar hensyn til dette, og er basert på elsykkelmodell, tilstand og antall kilometer elsykkelen er syklet tidligere.

Hva er prisen på elsyklene dere selger?

Prisen på elsykkelen er bestemt av elsykkelmodell, tilstand og antall kilometer elsykkelen har syklet tidligere. Elsyklene selges med lås.

Se prisliste per modell her: Prisliste for utsalg av brukte elsykler

Hver enkelt sykkel er vurdert av våre mekanikere ved gjennomgang. Grovt sett er kategoriene bestemt ut fra kilometerstand, men også sykkelens utseende og generelle tilstand er tatt i betraktning:

  • Kategori 1: under 1 500 km - lite brukt
  • Kategori 2: mellom 1 500–4 000 km - moderat brukt
  • Kategori 3: over 4 000 km - mer brukt

Syklene selges som de er, men alle har gjennomgått en teknisk sjekk og nødvendig service før salg.

Kan jeg se elsykkelen før jeg kjøper?

Ja. Når du får melding om at elsykkelen du ønsker er klargjort, hentes elsykkelen fra vårt verksted i Gjerdrums vei 11 i Nydalen (Oslo).

Hvordan tar dere betalt?

Du betaler med kort på vårt showroom i Nydalen.

Kortterminalen tar Visa, Mastercard og Amex.

NB! Vi har ikke mulighet til å ta imot kontanter.

Når kan jeg få elsykkelen jeg kjøper?

Du får elsykkelen med en gang du betaler.

Salgsvilkår for kjøp av bruktsykler?

Vilkår for kjøp av brukt elsykkel - tidligere utleiesykler​

1) Rabattert pris og begrenset reklamasjonsadgang​

  • Sykkelen er brukt og selges til en sterkt rabattert pris som følge av at selskapet nedlegger dagens sykkelvirksomhet.​
  • Kjøpet skjer uten garanti. ​
  • Kjøper gjøres uttrykkelig oppmerksom på at Selskapet ikke vil kunne tilby oppfølging, reparasjon eller kundeservice etter kjøpet.​

3) Sykkelen kjøpes som den er​

  • Kjøper må undersøke syklene nøye før kjøp - Kjøper har fått anledning til å teste sykkelen i salgslokalet.​
  • Sykkelen er brukt og selges i den stand den befinner seg i på kjøpstidspunktet.​

3) Aksept av vilkår​

  • Ved å inngå kjøpsavtalen aksepterer Kjøper disse vilkårene.

Hvor lenge varer salget?

Salget varer til vi blir utsolgt. Førstemann til mølla.

Eksisterende kunder

Hvor finner jeg e-post og sykkelnummer jeg må bruke på lenken som er sendt?

E-postadressen er den samme du brukte da du registrerte abonnementet ditt, og som du fikk tilsendt lenken til.

Sykkelnummeret ditt kan du se på selve elsykkelen eller ved å logge inn på din brukerprofil. På brukerprofilen vil du se sykkelnummeret ved å trykke på abonnementet ditt (bilde av sykkelen).

På elsykkelen er sykkelnummeret festet med klistelapp på rammen bak setepinnen.

Hvis du er usikker, send en e-post til hei@joule.no så finner vi den for deg.

Må jeg betale noe ekstra for å bryte bindingstiden?

Nei, du kan avslutte avtalen uten ekstra kostnad.

Hva skjer med tyveriforsikring og service?

Ved kjøp av elsykkelen overføres eierskapet til deg.

Det betyr at tyveriforsikring og serviceavtale også opphører. Etter utkjøp må du derfor selv sørge for å ha en gjeldende forsikring som dekker eventuelt tyveri av elsykkelen, samt ansvar for å gjennomføre service og vedlikehold.

Vi anbefaler å sjekke om din innbo- eller reiseforsikring dekker tyveri av elsykkel i denne prisklassen.

Kan jeg få service på elsykkelen før jeg kjøper ut?

Vi har stengt muligheten for å bestille service. Vi har dessverre ikke mulighet til å tilby flere serviceavtaler, da vi må prioritere klargjøring av elsykler som allerede er innlevert på lageret. At vi ikke har mulighet til å tilby service er hensyntatt i den ekstra gode utkjøpsprisen du har fått. Håper på forståelse for dette💚

Jeg har allerede elsykkelen min på service, hva gjør jeg?

Vi kommer til å gjennomføre service på alle elsykler som har en avtale og er levert inn til oss. Dersom du ønsker å kjøpe ut el lsykkelen kan du hente din elsykkel når den er klar (du vil få en sms som vanlig).

Dersom du vil avslutte avtalen og levere tilbake elsykkelen, kan du sende oss en e-post til hei@joule.no så kansellerer vi servicebookingen for deg.

Jeg har allerede avsluttet abonnementet mitt, hva gjør jeg?

Vi ønsker fortsatt at du går inn på lenken du har fått tilsendt og velger om du ønsker utkjøp eller tilbakelevering. Dersom du fortsatt ønsker at elsykkelen leveres tilbake vil du kunne beholde samme tilbakeleveringsdato.

Ved å ikke gjøre noe, beholder du tilbakeleveringsdatoen som tidligere er valgt.

Hvordan tar dere betalt for elsykkelen, dersom jeg vil kjøpe den ut?

Dersom du velger å kjøpe ut elsykkelen vil du få tilsendt en faktura med 30 dagers betalingsfrist. Har du flere spørsmål om betaling? Ta gjerne kontakt på hei@joule.no.