Spørsmål og svar

Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss på hei@joule.no, så hjelper vi deg videre!

Eksisterende kunder

Hvor finner jeg e-post og sykkelnummer jeg må bruke på lenken som er sendt?

E-postadressen er den samme du brukte da du registrerte abonnementet ditt, og som du fikk tilsendt lenken til.

Sykkelnummeret ditt kan du se på selve elsykkelen eller ved å logge inn på din brukerprofil. På brukerprofilen vil du se sykkelnummeret ved å trykke på abonnementet ditt (bilde av sykkelen).

På elsykkelen er sykkelnummeret festet med klistelapp på rammen bak setepinnen.

Hvis du er usikker, send en e-post til hei@joule.no så finner vi den for deg.

Må jeg betale noe ekstra for å bryte bindingstiden?

Nei, du kan avslutte avtalen uten ekstra kostnad.

Hva skjer med tyveriforsikring og service?

Ved kjøp av elsykkelen overføres eierskapet til deg.

Det betyr at tyveriforsikring og serviceavtale også opphører. Etter utkjøp må du derfor selv sørge for å ha en gjeldende forsikring som dekker eventuelt tyveri av elsykkelen, samt ansvar for å gjennomføre service og vedlikehold.

Vi anbefaler å sjekke om din innbo- eller reiseforsikring dekker tyveri av elsykkel i denne prisklassen.

Kan jeg få service på elsykkelen før jeg kjøper ut?

Vi har stengt muligheten for å bestille service. Vi har dessverre ikke mulighet til å tilby flere serviceavtaler, da vi må prioritere klargjøring av elsykler som allerede er innlevert på lageret. At vi ikke har mulighet til å tilby service er hensyntatt i den ekstra gode utkjøpsprisen du har fått. Håper på forståelse for dette💚

Jeg har allerede elsykkelen min på service, hva gjør jeg?

Vi kommer til å gjennomføre service på alle elsykler som har en avtale og er levert inn til oss. Dersom du ønsker å kjøpe ut el lsykkelen kan du hente din elsykkel når den er klar (du vil få en sms som vanlig).

Dersom du vil avslutte avtalen og levere tilbake elsykkelen, kan du sende oss en e-post til hei@joule.no så kansellerer vi servicebookingen for deg.

Jeg har allerede avsluttet abonnementet mitt, hva gjør jeg?

Vi ønsker fortsatt at du går inn på lenken du har fått tilsendt og velger om du ønsker utkjøp eller tilbakelevering. Dersom du fortsatt ønsker at elsykkelen leveres tilbake vil du kunne beholde samme tilbakeleveringsdato.

Ved å ikke gjøre noe, beholder du tilbakeleveringsdatoen som tidligere er valgt.

Hvordan tar dere betalt for elsykkelen, dersom jeg vil kjøpe den ut?

Dersom du velger å kjøpe ut elsykkelen vil du få tilsendt en faktura med 30 dagers betalingsfrist. Har du flere spørsmål om betaling? Ta gjerne kontakt på hei@joule.no.

Andre spørsmål

Kommer det flere elsykler for salg?

Vi kommer til å åpne for salg av elsykler fra verkstedet vårt i begynnelsen av november, og da vil det være førstemann til mølla-prinsippet som gjelder. Mer informasjon kommer forløpende på våre nettsider joule.no.